W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy bardzo wymijającą odpowiedź z Rady Miejskiej w Suwałkach na wniosek złożony 3 lutego
Niestety żadne materiały w BIPie nie są udostępniane zgodnie z wymaganiami ustawowymi (dostępność dla osób niepełnosprawnych). W związku z tym kierujemy kolejne pismo do Biura Rady Miasta
Suwałki, 16. 02. 2015 r.
BRM. 1431.1.2015
Stowarzyszenie Kulturalne
Kastroma w Suwałkach
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej związanej z pracą Rady Miejskiej w Suwałkach uprzejmie informuję że:
– kontakty e –mailowe do radnych Rady Miejskiej w Suwałkach,
– protokoły posiedzeń komisji oraz sesji Rady Miejskiej w Suwałkach wraz z informacją stwierdzającą obecność, bądź nieobecność radnych na posiedzeniu,
– uchwały podjęte przez Radę Miejską w Suwałkach,
znajdują się, bądź są systematycznie zamieszczane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Suwałkach pod adresem: www.um.suwalki.pl w zakładce Rada Miejska.
Ponadto informuję, że materiały będące przedmiotem obrad Rady Miejskiej w Suwałkach dostępne są również w BIP, w zakładce: Materiały sesyjne i komisyjne.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
w Suwałkach
Jadwiga Mariola Szczypiń
P.S. Miło byłoby gdyby Pani Przewodnicząca sprawdziła do kogo adresuje pismo i nie robiła w nazwie literówek.
Aktualizacja 2015-02-16:
W związku z niepełną informacją o którą prosiliśmy, wysłaliśmy maila z prośbą o uzupełnienie danych.
Szanowna Pani, Proszę o podanie dokładnych ścieżek dostępowych do informacji o które prosiłem. Niestety nie działa wyszukiwarka informacji na stronach Biuletynu Informacji Publicznej i nie mogę znaleźć informacji o które się do Państwa zwracałem. Przypominam że wnioskowałem o udostępnienie informacji w formatach dostępnych dla osób z niepełnosprawnością, które to zgodnie z wytycznymi w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych powinny być dostępne w ramach dostępu do informacji publicznej. Proszę więc o prawidłowe rozpatrzenie złożonego przeze mnie wniosku, w przeciwnym przypadku zostaną podjęte kroki w sprawie bezczynności urzędu na złożony wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
Aktualizacja 2015-02-18:
Odpowiedź tym razem była szybsza 🙂
Witam. Natychmiast przekazuję informację od Pana do Wydziału informatycznego, jak uzyskam dane niezwłocznie Pana poinformuję. Pozdrawiam Grażyna Herbaczewska. Pozdrawiam Grażyna Herbaczewska Biuro Rady Miejskiej
Aktualizacja 2015-02-19:
Informatycy odpowiedzieli równie szybko:
Witam. Przesyłam uzyskane od informatyków UM brakujące informacje dotyczące funkcjonowania Rady Miejskiej w Suwałkach. Dodam, że nie prowadzony jest rejestr imiennego głosowania radnych podczas popsiedzeń Rady Miejskiej i komisji.
Pozdrawiam
Grażyna Herbaczewska
<<<mail z wydziału informatyki>>>
- Kontakty e-mailowe radnych:
http://bip.um.suwalki.pl/Menu_podmiotowe/Rada_Miejska/radni_rady_VII.htm
- Protokoły z posiedzeń wszystkich komisji kadencji 2014-2018
http://bip.um.suwalki.pl/Menu_podmiotowe/Rada_Miejska/Komisje_Rady/Protokoly_posiedzen/
- Protokoły z sesji Rady Miejskiej kadencji 2014-2018 wraz z załącznikami.
http://bip.um.suwalki.pl/Menu_podmiotowe/Rada_Miejska/Sesje_Rady_Miejskiej/Protokoly_z_obrad_sesji/
- Uchwały Rady Miejskiej dane kadencji 2014-2018
http://bip.um.suwalki.pl/Prawo_miejscowe/Uchwaly_Rady_Miejskiej/
- Listy obecności radnych na sesjach Rady Miejskiej oraz komisjach
http://bip.um.suwalki.pl/Menu_podmiotowe/Rada_Miejska/Sesje_Rady_Miejskiej/Protokoly_z_obrad_sesji/
http://bip.um.suwalki.pl/Menu_podmiotowe/Rada_Miejska/Komisje_Rady/Protokoly_posiedzen/
- Protokoły imienne tj. z wyszczególnieniem który radny jak głosował, ze wszystkich głosowań VII kadencji Rady
Brak danych
Zgodnie z § 22. Systemy teleinformatyczne podmiotów realizujących zadania publiczne funkcjonujące w dniu wejścia w życie rozporządzenia należy dostosować do wymagań określonych w § 19, nie później niż w terminie 3 lat od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia. Nasz Biuletyn Informacji Publicznej będzie zmieniony na nowy spełniający wymagania rozporządzenia w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
Czyli według wydziału informatycznego nic się nie dzieje złego jeżeli wrzucają do BIPu materiały które nie są możliwe do odczytu maszynowego. Cóż zobaczymy po wejściu przepisów odnośnie krajowych ram interoperacyjności, czy zdążą zmienić wszystkie dokumenty na wersje prawidłowe.